Konkurs na nowe logo Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku
Nowoczesne, spójne i wzmacniające markę instytucji – takie ma być nowe logo Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku.
Rusza pierwszy z trzech etapów otwartego konkursu na logo i identyfikację wizualną NMM. Konkurs jest współorganizowany ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej i łączy się z podniesieniem instytucji do rangi Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku.
Nowy, oryginalny znak graficzny Muzeum ma nawiązywać do charakteru jednostki oraz ujednolicać identyfikację wszystkich jego oddziałów. Logo powinno również zwracać uwagę na nowoczesność i prestiż instytucji.
Aby wziąć udział w konkursie należy do 31 marca wysłać swoje portfolio, zawierające minimum jeden projekt identyfikacji wizualnej instytucji państwowej, kulturalnej lub o zbliżonej tematyce. Na podstawie nadesłanych zgłoszeń jury wybierze pięciu projektantów (studiów projektowych) i zaprosi ich do płatnego wykonania trzech propozycji logo wraz z jego przykładowym zastosowaniem. Spośród finalistów konkursu zostanie wyłoniony zwycięzca, który wykona identyfikację Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku i otrzyma nagrodę w wysokości 13 000 zł. Ogłoszenie wyników I etapu nastąpi do dnia 7 kwietnia 2014.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami konkursu oraz jego regulaminem na stronie Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.