→ Uprzejmie informujemy, że w dniu 1 grudnia 2021 roku statek-muzeum "Sołdek" będzie zamknięty dla zwiedzających.
→ Uprzejmie informujemy, że w dniu 3 grudnia 2021 roku Spichlerze na Ołowiance i statek-muzeum "Sołdek" będą zamknięte dla zwiedzających.
→ Oddział Żuraw pozostaje zamknięty dla zwiedzających w związku z prowadzonymi pracami remontowymi
→ Z dniem 2 listopada 2021 roku statek muzeum "Dar Pomorza" został zamknięty w związku z sezonem zimowym
→ Zasady bezpieczeństwa w oddziałach Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku w związku z pandemią COVID-19 - przeczytaj

Zostań kapitanem na Sołdku

Dział Edukacji Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku zaprasza wszystkie rodziny na dzień pełen niespodzianek na statku-muzeum “Sołdek”. Tajemnice najstarszego polskiego statku parowego będziemy odkrywać 15 czerwca 2014 r.

Przygoda na “Sołdku” rozpocznie się od rozdania kart zadań. Od wyboru odpowiedzi zależy kierunek zwiedzania. Przez charakter wykonywanych zadań, uczestnicy wycieczki będą mogli dowiedzieć się czegoś ciekawego o sobie i sprawdzi, czy ich przeznaczeniem jest zostanie palaczem, nawigatorem, a może… kapitanem statku?

Zagadki, jakie czekają na odkrywców “Sołdka”, poświęcone będą zarówno pracy i życiu załogi słynnego rudowęglowca, jak i poszczególnym pomieszczeniom statku. Nasi goście będą wędrować po ładowniach, odwiedzą kotłownię i maszynownię, obejrzą kajuty oficerskie, mesę i kambuz, wejdą na mostek kapitański i górny pokład. Kolejność, rodzaj zadań i wybór odpowiedzi będą zależały od zwiedzających.

Spotkamy się w Spichlerzach na Ołowiance przy kasie, 15 czerwca o godzinie 11.00.

Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie na adres mailowy edukacja@cmm.pl do 13 czerwca 2014 r. Bilety w cenie 20 zł dla rodziny do zakupienia w dniu wizyty w kasie Ośrodka Kultury Morskiej (obok Żurawia) lub w Spichlerzach na Ołowiance.


Program dla Rodzin, realizowany przez Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku, skierowany jest do szczególnej grupy odbiorców, jaką są rodziny z dziećmi w wieku 7-13 lat. Podobne programy realizowane w muzeach innych krajów europejskich potwierdzają, że wspólne odwiedzanie muzeów przez rodziców z dziećmi jest niezwykle wzbogacające dla obu stron: dzieci korzystają z wiedzy i doświadczenia rodziców, rodzice zaś korzystają z dziecięcej wyobraźni i pomysłowości. W ten sposób kontakt z zabytkiem staje się bogaty i wielostronny.