→ Uprzejmie informujemy, że w dniu 3 grudnia 2021 roku Spichlerze na Ołowiance i statek-muzeum "Sołdek" będą zamknięte dla zwiedzających.
→ Oddział Żuraw pozostaje zamknięty dla zwiedzających w związku z prowadzonymi pracami remontowymi
→ Z dniem 2 listopada 2021 roku statek muzeum "Dar Pomorza" został zamknięty w związku z sezonem zimowym
→ Zasady bezpieczeństwa w oddziałach Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku w związku z pandemią COVID-19 - przeczytaj

Mamy nowe logo!

Prezentujemy nowe logo Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Zostało ono wybrane w wyniku konkursu i wkrótce zastąpi dotychczasowy znak.

Autorem nowej identyfikacji jest pan Maciej Burda. Idea projektu opiera się na użyciu uniwersalnego języka komunikacji jakim jest alfabet Morse’a, pozwalający przesyłać sygnał za pomocą prostych środków (dźwięku i światła) i odczytać krótką informację niezależnie od szerokości geograficznej.

Nowe logo jest proste, oszczędne w formie i eleganckie. Określona paleta barw, zastosowana w identyfikacji wizualnej sprawia, że znak jest bardzo przejrzysty i świetnie łączy indywidualny charakter poszczególnych oddziałów Muzeum. Jego nowoczesny design podkreśla konsekwentne podnoszenie standardów w naszej placówce.

Dodatkową zaletą skojarzenia z kodem Morse’a jest jego rozpoznawalność wśród ludzi związanych z morzem oraz jego wyrazistość. Dzięki temu możemy operować minimalną formą, która przy sporych możliwościach interpretacji graficznej, w swej istocie pozostaje niezmienna.

Zdajemy sobie sprawę, że wszystkie duże zmiany budzą bardzo żywe reakcje. Wierzymy jednak, że wdrożony system identyfikacji wpłynie pozytywnie na odbiór naszej instytucji oraz spotka się z przyjaznym przyjęciem przez sympatyków Muzeum. Wierzymy, że nowy symbol Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku będzie rozpoznawalny po latach użytkowania, a jednocześnie pozostanie aktualny, niezależny od trendów w grafice.


Maciej Burda
Maciej Burda jest grafikiem i projektantem, absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Specjalizuje się w grafice wydawniczej, infografice oraz tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej. Ostatnio stworzył koncepcję komunikacji wizualnej dla Suwalskiego Ośrodka Kultury.