• Prom "Motława" ze względu na remont nabrzeża nie kursuje do odwołania
• Oddział Żuraw pozostaje zamknięty dla zwiedzających w związku z prowadzonymi pracami remontowymi - przeczytaj

Nowe logo coraz bliżej

Troska o jakość identyfikacji wizualnej to cecha dobrze zarządzanych instytucji kultury. Na całym świecie muzea traktują priorytetowo systemy identyfikacji wizualnej. Spójny wizerunek i dobry design to nie tylko istotne narzędzie budowania tożsamości, kreowania marki, ale też informowania o misji placówki.

W ubiegłym roku nasze Muzeum zostało podniesione do rangi Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Ten moment był doskonałą okazją do zdefiniowania na nowo tożsamości instytucji w krajobrazie kulturowym i ogłoszenia, przy współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, konkursu na nową identyfikację wizualną.

W pierwszym etapie konkursu freelancerzy i studia projektowe przesyłały swoje portfolio. Dostaliśmy ponad 260 prac, m.in. od finalistów konkursów na identyfikację wizualną innych instytucji kultury i wydarzeń kulturalnych. To tylko potwierdziło trafność decyzji o współpracy Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej – lidera w organizacji podobnych konkursów.

Po szczegółowych analizach jury zdecydowało się zaprosić do następnego etapu pięciu twórców. Są to: Filip Piasecki Studio, Maciej Burda, Multiversal studio, progressivo /studio kreatywne, Vivid Studio. Wyróżnieni artyści mają czas do 6 maja 2014 na przygotowanie co najmniej dwóch propozycji logo dla Muzeum.

Nagrodzimy kreatywność, konsekwencję oraz spójność przekazu graficznego. Ważne też będzie czytelne połączenie logo Muzeum i jego ośmiu oddziałów, tak aby nowy znak wyraził najlepiej charakter instytucji.

Do 14 maja 2014 roku jury w składzie: przedstawiciele Muzeum – dyrektor dr inż. Jerzy Litwin, zastępca dyrektora, główny konserwator, Maria Dyrka i projektant graficzny Marek Jankowski; wykładowcy ASP w Gdańsku: dr Anita Wasik (przedstawiciel STGU) i dr Adam Kamiński, oraz Eurydyka Kata, projektantka graficzna z re:design studio wybierze zwycięzcę, który przygotuje dla Muzeum Księgę Identyfikacji Wizualnej.